Release conditions van content

Voor het inrichten van je course heb je verschillende topics/activities (de verschillende tools die je kan gebruiken) die kan plaatsen in verschillende modules (zo heten de mappen die je kan creëren op de content pagina). Zo heb Assignments, Quizzes, “MS Teams Meetings”, de tools van “Feedbackfruits” en nog veel meer tot je beschikking. Maar je kan ook bestanden uploaden zoals een PDF of een Powerpointpresentatie. Al die modules, topics en activities kunnen beschikbaar gemaakt worden onder bepaalde voorwaarden. In Brightspace heet dat Release Conditions. Je vindt deze meestal op eenzelfde plek. De release condition tool is heel krachtig en uitgebreid. Dit artikel behandelt de meest gebruikte condities zoals: Start Date, Due Date, End Date, Group Enrolment, Section Enrolment. Maar het loont om eens te kijken wat er nog meer mogelijk is.

Start Date, Due Date en End Date

Elk topic/activity/announcement kan gepubliceerd worden met een Start Date, Due Date en een End Date (afbeelding 1).

Start DateVanaf deze datum is de topic/activity beschikbaar. Studenten kunnen het al wel op de content pagina zien maar het nog niet aanklikken. Voor announcements is dit anders, deze zijn pas zichtbaar vanaf de opgegeven datum.
Due DateDeze datum zorgt dat de studenten een notificatie krijgen als ze nog niets met dit topic/activity gedaan hebben. Het is geen harde datum en kan worden overschreden, hiervan wordt wel altijd melding gemaakt. Announcements hebben geen Due Date.
End DateDeze datum zorgt dat het topic/activity niet meer beschikbaar is. Het is nog wel zichtbaar op de content pagina maar het kan niet meer worden geopend. Deze datum kan niet worden overschreden. Announcements zullen niet meer zichtbaar zijn vanaf deze datum.

Je kan een Start Date, Due Date of End Date geven door op: “Add start date”, “Add due date” en “Add end date” te klikken.

Group Enrolment en Section Enrolment

De twee van de meest gebruikte Release Conditions (afbeelding 2) zijn group enrolment en section enrolment. Wanneer je groepen hebt gemaakt of klassen hebt toegevoegd aan groups en/of sections, kan je bij elk van de modules, topics en activities een conditie toevoegen. Je kan een Powerpointpresentatie alleen beschikbaar maken voor “klas a”. Of een projectuitleg alleen zichtbaar maken voor “projectgroep B”.

Om een conditie toe te voegen aan een module, topic of activity; klik je op “Create and Attach”. Klik de dropdown open en scroll door totdat je bij de Classlist categorie bent. Kies daar voor Group/Section Enrolment. Er verschijnt een tweede dropdown. Je kan kiezen voor een group/section categorie of een specifieke group of section. Wanneer je gekozen hebt, klik je op Create.

Door de site te blijven gebruiken, stemt u in met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op "cookies toestaan" om u de best mogelijke browse-ervaring te geven. Als u deze website blijft gebruiken zonder uw cookie-instellingen te wijzigen of als u hieronder op "Accepteren" klikt, stemt u hiermee in.

Sluiten