Brightspace
FeedbackFruits
Tool overzicht
Co-gecreëerde pedagogische tools
Dit artikel geeft een overzicht van de co-gecreëerde pedagogische tools en hun gebruik. U kunt altijd aanvullende informatie opvragen bij FT Informatiemanagement (icthulp-ft@hva.nl) of via we@feedbackfruits.com.
Feedbackopdrachten | Beschrijving pedagogische tools | Voorbeeld use-cases |
---|---|---|
Group Member Evaluation | De tool stroomlijnt hoe studenten de samenwerkingsvaardigheden van hun collega's beoordelen. De docent specificeert de criteria die studenten gebruiken om de bijdrage van hun collega's aan groepswerk te evalueren. | - Studenten geven feedback over de samenwerkingsvaardigheden van hun collega's tijdens een groepsproject. - Personaliseer groepscijfer op basis van individuele bijdragen aan groepswerk. |
Peer Review | Met Peer Review kunnen instructeurs opdrachten maken voor studenten om hun collega's feedback te geven over ingeleverd werk zoals documenten of video's op basis van vooraf gedefinieerde criteria. | - Studenten beoordelen elkaars conceptverslagen vóór de definitieve inlevering bij de docent. - Studenten uploaden video's van hun werk zodat ze deze kunnen beoordelen en becijferen. |
Assignment Review | ||
Skill Review | De tool vergemakkelijkt feedback van docenten over activiteiten zoals presentaties, mondelinge examens of een interview. | - Beoordeel de groepspresentaties van studenten. - Evalueer mondelinge examens. - Beoordeel onderhandelingsvaardigheden. |
Assignment Review | Assignment Review is bedoeld om het leren van studenten te verbeteren door docenten in staat te stellen in-line feedback te geven op ingeleverd werk. Docenten kunnen de criteria en het feedbackformaat specificeren. | - De docent beoordeelt de rapporten van studenten. - De docent geeft formatieve feedback op (groeps)laboratoriumopdrachten. |
Activerend Studiemateriaal | ||
Interactive Study Material | Deze tool ondersteunt het flipping the classroom methode. Docenten kunnen mediabronnen (audio, document, video) delen voor studenten om te bespreken, oefenvragen te beantwoorden en/of samen te werken aan discussieonderwerpen. Dit kan een summatieve opdracht zijn. | - Studenten voegen discussieonderwerpen toe aan studiemateriaal. - Studenten beantwoorden oefenvragen in een video. - Vraag studenten om examenvragen te maken. |
Interactive Document | ||
Interactive Audio | ||
Comprehension | Studenten moeten een document lezen, analyseren en begrijpen en commentaar geven op de onderwerpen die door de docent worden versterkt om de structuur van het studiemateriaal te identificeren. De docent kan ook samenwerkend leren inschakelen. | - Studenten kunnen studiemateriaal of wetenschappelijke artikelen beter verwerken door zich op specifieke onderwerpen te concentreren. - Studenten annoteren een mockup-essay om schrijfvaardigheden te ontwikkelen. |
Interactieve klaslokalen | ||
Interactive Presentation | Deze tool geeft docenten de kans om te communiceren met hun publiek en om dieper te leren. | - Live peiling in de klas. - Leraar houdt de moeilijke vragen of onderwerpen tijdens een lezing bij. |
Discussie | ||
Interactive Presentation | ||
Team Based Learning | ||
Quiz | ||
Discussion Assignment | De Discussion Assignment-tool is gebouwd om de studenten aan te scherpen door middel van debat (discussie), peer review en zelfreflectie. | - Ondersteuning van online casestudy onderwijs. - Ontwerpprestaties kunnen in scriptiegroepen worden besproken. |